A vállalkozások gyakran bíznak meg külsős partnereket a termékeik és szolgáltatásaik reklámozásával.  Ez egy remek megoldás azoknak a cégeknek, amelyek nem tudják biztosítani házon belül a megfelelő humánerőforrást a reklámkampányok kivitelezésére.

Jóval költséghatékonyabb egy specializálódott külsős céget megbízni olyan feladatokkal, amelyeket házon belül csak egy teljes részleg fenntartásával lehetne megoldani. Ráadásul az ügynökségek a gyakorlati szolgáltatásokon túl tudástranszfert is biztosítanak.

Ha egy vállalkozás rendszeres kapcsolatban áll egy ügynökséggel, akkor a megbízott marketinges a felhalmozódott technikai és stratégiai tudását is átadja megbízójának. Olyan iparági sztenderd adatokhoz és megoldásokhoz férhet így hozzá a megbízó, amelyet máshonnan csak nagyon nehezen és költségesen tudna elérni.

Milyen marketing ügynökségek léteznek?

Több típusú rekámügynökséggel lehet együtt dolgozni. Mindig az egyedi igények határozzák meg, hogy melyik céget érdemes választani.

Ha például offline hirdetésekre (például hirdetőtáblák vagy rendezvények és termékbemutatók szervezése) a feladat, akkor az offline ügynökség a legjobb választás. Ha teljeskörű nagybüdzsés kampányokra van szükség, akkor egy full-service reklámügynökséget érdemes választani. Ha teljesítményalapú, értékesítésre optimalizált kampányokkal kíván élni egy cég, akkor manapság nincs jobb a digitális marketing ügynökségeknél.

Marketing ügynökség típusok

  1. Offline ügynökségek: olyan ügynökség, amely kizárólag offline eszközökre specializálódott
  2. Full-service reklámügynökségek: rendelkeznek online részleggel, offline képességekkel és otthon vannak a televíziós, rádiós reklámokban is
  3. Kreatív ügynökségek: a hirdetések arculati részére szakosodott (videók, grafikák, stb.) ügynökségek, ahol a reklámok terjesztése másodlagos vagy egyáltalán nem is foglalkoznak ezzel
  4. Digitális ügynökségek: kizárólag internetes reklámkampányra szokosodott specialista ügynökségek
  5. PR ügynökség: a marketing ügynökségek közül kilógó kategória, ahol a sajtókapcsolatokon és megjelenéseken van a fókusz
  6. Hibrid ügynökségek: több típusú szolgáltatást képesek nyújtani, az előző öt kategóriát kombinálva. Például a Marketing21 marketing ügynökség egyszerre képes online szolgáltásokat nyújtani, valamint a kreatív ügynökségi feladatokat is ellát.

A beosztás természetesen csak képzeletbeli és a gyakorlatban sokszor nehezen szétválaszthatóak az egyes kategóriák. Óhatatlanul belefolyik a PR feladatokba is a marketing ügynökség, ha az ügyfél részéről ilyen igények merülnek fel.

Mindenesetre érdemes észben tartani, hogy a specializálódott ügynökségek gyakran jobbak a saját területünök és költséghatékonyabb megoldást is jelentenek mint a nagy fullservice rekámügynökségek.